سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

از عجایب است. این مطلب از عجایب است که ثروت در دست شرق است ، این ثروت مهم نفت در دست شرق است ، در دست مسلمین است - اینکه در ممالک اسلامی است - این مخازن بسیار مهمی که دنیا به واسطه ی آن هر مملکتی پیشرفت کرده است به واسطه این مخازن پیشرفت کرده است ؛

هر جنگی مقدم شده است ، هر مملکتی در جنگ مقدم شده است ، به واسطه ی موجهای نفت مقدم شده است ؛
اینها در دست شماست ، عراق به حمدالله نفت دارد ، ایران بحمدالله نفت دارد ، کویت نفت دارد ، حجاز [عربستان] نفت دارد ، نفت دست مسلمین است.

آنها باید بیایند به شما تملق بگویند ، دست شما را ببوسند ، پای شما را ببوسند و این ذخایر را به قیمت أعلی القیم بخرند ؛
شما نباید از آنها یک تملقی بگویید ، ان شاء الله نمی گویید ، آنها باید تملق شما را بگویند ؛ ثروت دست شماست.

مع ذلک انسان می بیند که مطلب اینطور نیست. جوری مستعمرین این مطلب را درست کرده اند که بعض ممالک را بازی دادند وخیال می کنند که نه ، باید از آنها هم یک تملقی بگویند ، به آنها هم یک تعارفی بدهند ، تا اینکه ثروت آنها را هم ببرند ، این تأسف دارد. (1)



امام خمینی (ره) - 1344/8/23






1- تبیان دفتر نوزدهم

 


ارسال شده در توسط یک مسلمان

اگر ممالک اسلامی با جمعیتی که یک میلیارد تقریباً هست ، مخازن بزرگی که دارند ، اینها اگر به یک نحو ، اتحادی با هم پیدا بکنند ، بزرگترین قدرت هستند. (1)



امام خمینی (ره)







1- تبیان - دفتر نوزدهم - 1358/2/23


ارسال شده در توسط یک مسلمان

هشتمین کنفرانس بین المللی موسسه بین المللی قدس یکشنبه  15 اسفند 1389 (6 مارس موسسه بین المللی قدس ، موسسة القدس الدولیة ، al quds international institution2011) با حضور عمر البشیر رئیس جمهور سودان ، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و تعدادی از شخصیت های سیاسی فلسطینی ، عربی و بین المللی در شهر خارطوم پایتخت سودان آغاز به کار کرد.


این کنفرانس با شعار « همه باهم از قدس حمایت می کنیم و همه با هم قدس را به دامن امت فلسطین بازمی گردانیم » برگزار شد.



برنامه های این کنگره :

  • بررسی راهکارهای مقابله با تهدیدات متوجه شهر اشغالی قدس
  • چالش های پیش روی ملت فلسطین
  • راه های تداوم پایداری فلسطینان در مقابل سیاست های پاکسازی نژادی روزمره رژیم صهیونیستی
  • بنیان گذاشتن سنگ بنای وقف قدس در خارطوم
  • راه اندازی انجمن سازندگی برای قدس




این همایش به منظور همبستگی عربی و اسلامی و جهانی و بسیج نیروها برای محافظت از بیت المقدس برگزار می شود.


هشام یعقوب مدیر اطلاع رسانی موسسه بین المللی قدس ، نهضت ملت های عربی را تمجید کرده و آنرا پشتوانه و عامل حمایتی اساسی برای ملت فلسطین دانست.


ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط یک مسلمان
حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 17 مهر 1360  مصادف با عید سعید قربان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله العظمی خامنه ای ، بیاناتی خطاب به ملت ، علما و ارتش مصر داشته اند.

هر چند مردم مصر به این توصیه ی امام خمینی (ره) حدود 30 سال بعد جامه ی عمل پوشاندند ، اما بیانات امام در واقع خبر از آینده می داد.

توصیه هایی که دنیای اسلام را به
بیداری اسلامی فرا می خواند.



متن و کلیپ تصویری این بیانات راهبردی :



ما دیدیم که قبل از اینکه سادات ساقط بشود ، امریکا جانشین برای او معیّن میکرد. سادات باز زنده بود و داشت مثل حیوانات راه می‏رفت! لکن امریکا پیش بینی کرد که‏ باید به جای او که باشد؛آن نوکری که همه حیثیت خودش را به باد داد در خدمتگزاری به امریکا ، آن روزی که کشته شد و آنطور بساط در مصر پیدا شد.

این رئیس جمهور تحمیلی ثانی(1) ، که خیال دارد در مصر مثل آن حکومت کند و دربست خودش را در اختیار امریکا گذاشته است ، قبل از اینکه به ریاست برسد ، اعلام همبستگی خودش را با اسرائیل و امریکا کرده است. ندیده است که همان طوری که سلف طالحش(2)  به واسطه خشم ملت به جهنم واصل شد، همین عمل را با او هم خواهند کرد.

ملت مصر باید این مطلب را بداند که اگر قیام کند برخلاف این توطئه‏ ها، همان طوری که ایران قیام کرد، آنجا هم خواهد پیروز شد. ملت مصر از حکومت نظامی نترسد و به او اعتنا نکند و همان‏طور که ایران حکومت نظامی را شکست و به خیابانها ریخت ، آنها هم بشکنند و به خیابانها بریزند و این تفاله‏های امریکا را بیرون بریزند.

ملت مصر ننشینند تا این قدرت از بین رفته دوباره دست و پای خودش را جمع کند و نفوذ خودش را بر ملت تحمیل کند. امروز روزی است که ملت مصر باید قیام کند. امروز روز ضعف دولت است و قدرت ملت. باید قدرت را نشان دهد و اعتنای به این حکومت نظامیِ برخلاف همه موازین نکند و بشکند این حکومت نظامی را و به خیابانها بریزد و این دولتی که میخواهد با سرنیزه با اسلام مخالفت کند و به صراحت می‏گوید که هرکس که به اسلام وفادار باشد او را سرکوب میکنیم،

این تکلیفی است برای ملت مصر ، برای علمایی که وابسته به حکومت نیستند. این تکلیفی است برای علما.علمای مصر بپا خیزند و برای خاطر خدا ، از اسلام دفاع کنند. چه عذری است برای علمای مصر که اعلام ضدیت با اسلام را - این حکومت قبل از آمدنش به سرکار اعلام کرده است که هرچه با اسلام ربط داشته باشد ما او را سرکوب می‏کنیم - چه عذری است برای علمای اسلام در
مصر که نشسته ‏اند و گوش میکنند تا اینکه اینها دوباره غلبه کنند؟!

امروز شما پیروزید. ملت مصر امروز قدرت دستش است ..

ارتش معلوم نیست که با دولت باشد، مگر آنهایی که جیره خوار امریکا هستند. ارتش مصر توجه کند به اینکه اگر چنانچه بخواهد پشتیبانی کند از این حکومتی که اعلام کرده است که من تابع امریکا هستم و اسرائیل و من هر کس دم از اسلام بزند او را خفه می‏کنم، این ننگ را به خودش ، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد از این ، باز اسرائیل بیاید و به شما حکومت کند ، و اسرائیل و امریکا مقدرات شما را در دست بگیرند.





کلیپ سخنان امام خمینی (ره) درباره  مصر و توصیه به ملت ، علما و ارتش مصر را از اینجا دانلود کنید







منبع : صحیفه امام (ره) - ج 15 - ص 285 و 286

وبلاگ ولایت مداری

ارسال شده در توسط یک مسلمان

ملت مسلمان تونس ، پس از 23 سال دیکتاتوری و خفقان حکومت زین العابدین بن علی ، رئیس جمهور دیکتاتور و دست نشانده ی غرب ، توانستند با انقلاب خود و سرنگونی حکومت ظلم ، به آرمان های خود دست پیدا کنند.

مردم مسلمان تونس ، اولین نماز جمعه ی خود را در آرامش در تاریخ  جمعه 1 بهمن 1389  مطابق با  21 ژانویه 2011  ، اقامه کردند.


در زمان ریاست جمهوری بن علی، نیروهای پلیس در جلوی در مساجد می ایستادند. و گزارش کسانی را که اغلب برای ادای فریضه الهی نماز به مسجد می آمدند به سازمان اطلاعات تونس ارایه می دادند.(1)

یکی از شهروندان تونسی در مصاحبه با یک خبرنگار جلوی در ورودی مسجد قدس در پایتخت تونس، گفت: ما پیش از این نمی توانستیم آزادانه نماز بخوانیم اما اکنون شاهد خیل عظیم جمعیت مسلمانان به ویژه جوانانی هستیم که گروه گروه وارد مسجد می شوند.(1)


در ادامه ی مطلب تصاویری را از اقامه ی اولین نماز جمعه ی مردم تونس ببینید :


اقامه ی اولین نماز جمعه ی مردم تونس پس از 23 سال ، friday pray in tunesia after 23 years



ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط یک مسلمان
   1   2   3      >