سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

کعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت، در موسم حج میزبان دل‌های مشتاق و امیدواری است که از سراسر گیتی، به فراخوان ربّ جلیل پاسخ گفته و لبیک‌گویان به زادگاه اسلام شتافته‌اند.

امت اسلامی اکنون می‌تواند تصویری فشرده را از گستردگی و تنوع خویش و عمق ایمانی که بر دل پیروان این دین حنیف حاکم است، با چشم فرستادگان خود که از چهارگوشه‌ی جهان در اینجا گرد آمده‌اند، مشاهده کند و این سرمایه‌ی عظیم و بی‌مانند را به درستی بشناسد.


کنگره عظیم حج



این بازشناسی خویش، کمک می‌کند تا ما مسلمانان به جایگاه شایسته‌ی خود در دنیای امروز و فردا پی ببریم و به سوی آن حرکت کنیم.

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است که فردای نیکی را به امت اسلامی نوید می‌دهد.

از سه دهه پیش که با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح کرده است.

پیچیده‌ترشدن شیوه‌های دشمنی استکبار و تلاش پرهزینه‌ای که در مقابله با اسلام می‌کند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است.

تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام‌هراسی، تلاش شتاب‌زده‌ای که برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌کند، دشمن‌تراشی‌های کاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افکنی میان دولت‌های مسلمان و کوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل،

استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان،

همه و همه واکنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حرکت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است...



ادامه ی پیام ولی امر مسلمین به حجاج بیت الله الحرام


دانلود نسخه PDF  پیام ولی امر مسلمین به حجاج بیت الله الحرام

 

 

نوشته شده در : 24 آبان 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

این را ، صدر اعظم آلمان گفته و شاید خواسته است به نوعی هشدار باش به آلمانی ها بدهد !


وی همچنین علت این امر را "مهاجرت" دانسته و گفته است : " آلمانی ها از درک اینکه مهاجرت چطور کشورشان را تغییر داده است بسیار دور هستند و باید به دیدن مساجد بیشتر در شهر ها عادت کنند " (1)


اینکه آیا مهاجرت زیاد مسلمانان به کشور آلمان باعث رشد مساجد شده است یا رشد اسلام ستیزی باعث شده است که گرایش به اسلام در آلمان بیشتر شود جای بحث و تحقیق دارد.



همچنین آنگلا مرکل افزود : " کشور ما در مسیر تغییر قرار دارد و مسئله ی مهاجرت نیز بخشی از آن است. ما برای سال ها خود را فریب دادیم و به عنوان مثال در این زمینه می توان به مساجد اشاره کرد. " (1)


این گفته ها می تواند آغازی باشد برای فشار بیشتر به مسلمانان حاضر در آلمان اعم از آلمانی تبار و یا مهاجرین ، همچنین می تواند چراغ سبزی باشد برای کسانی که قصد توهین به مسلمانان و مقدسات آنها را دارند.


هم اکنون حدود 4 میلیون مسلمان در آلمان زندگی می کنند و با توجه به اینکه رشد جمعیتی اروپا بسیار کم و در بعضی مناطق در حال صفر شدن است ، این مسائل اهمیت زیادی دارند و قابل توجه هستند.





1- منبع  [با کمی تغییر]

 

 

نوشته شده در : 5 آبان 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

چهار شبکه ی ماهواره ای شیعی در مصر به اتهام گسترش لا ابالی گری و فساد اجتماعی توقیف شدند.
این اقدام در مقابل توقیف تعدادی از شبکه های تفرقه افکن مصر ، صورت پذیرفته است.

شرکت « نایل ست » که زیر نظر وزارت تبلیغات مصر فعالیت می کند ، 4 شبکه ی « صفا » ، « آیات » ، « اثر » و « اهل بیت » را توقیف کرده و به 20 شبکه ی دیگر نیز تذکر داه است.

شرکت نایل ست برای توقیف این 4 شبکه مدارک و مستنداتی ارائه نداده است.

این اقدامات ناشی از سلطه ی وهابیون بر دستگاههای سیاسی و رسانه ای مصر بوده و نشان می دهد که آنها به شدت با وحدت شیعه و سنی در مصر مخالفند.

چندی پیش نیز مقامات نزدیک به وهابیت در الازهر ، خواستار توقف پخش مجموعه یوسف پیامبر (ع) شدند.
مجموعه یوسف پیامبر (ع) با استقبال گسترده ی شیعیان و اهل تسنن روبرو شده است. (1)






از منظر مباحث فنی باید گفت که تا خودمان دست به کار نشویم و از نظر فنی و تخصصی در این گونه تکنولوژی ها به خود کفایی نرسیم ، اوضاع به همین منوال خواهد بود.
یک روز شبکه العالم را قطع می کنند ، روز دیگر چند شبکه ی شیعی دیگر.

پس به نظر می رسد بهترین راه حل اینگونه مشکلات ، مستقل شدن و خود کفایی در این فناوری هاست.

هر چند این ابزار ها از تکنولوژی های بسیار بالایی برخوردار هستند ؛ البته اقدامات خوبی در این زمینه ها صورت پذیرفته است همچون ماهواره امید و دیگر ماهواره های ساخته شده ؛ اما بر دانشمندان و متخصصین ما است که تا دستیابی به این فناوری ها ، تلاش بیشتری بکنند.


اما از منظر مباحث غیر فنی ؛ باز همان مسائل همیشگی ، که دشمنان مسلمین و وهابیت ، به هیچ وجه از اتحاد  میان شیعیان و اهل تسنن استقبال نمی کنند و خوشایند آنان نیست.
چه بسا در این مسیر از فعالیت های آنان نیز جلوگیری می کنند.

چنین تحرکات دولت مصر خبر از تسلط وهابیون و نفوذ دشمنان مسلمین همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی می دهد.

اما در این میان بر همه ی مسلمین واجب است که اتحاد خودشان را حفظ کرده و بر آن بیافزایند.







1- منبع  [با کمی تغییر]

 

 

نوشته شده در : 16 آبان 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان
<      1   2   3