سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

القدس لنابسم اللَّه الرحمن الرحیم.


مسئله قدس یک مسئله شخصى نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست ، بلکه حادثه‏اى است براى موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده ، از روزى که مسجد الاقصى‏ پى ریزى شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستى در گردش است.


و چه دردناک است براى مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن همه امکانات مادى و معنوى ، در مرئى(1) و منظر آنان به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالیقدرش این چنین جسارت واقع شود ، آن هم از یک مشت اوباش جنایتکار.


و چه ننگ است براى دولتهاى اسلامى که با در دست داشتن شریان حیاتى ابرقدرتهاى جهان بنشینند و تماشاگر باشند که امریکا ابرجنایتکار تاریخ ، یک عنصر فاسد بى‏ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‏اى ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله گاه اول آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرت نمایى کند.


و چه شرم‏آور است سکوت در مقابل این فاجعه بزرگ تاریخ. و چه زیبا بود که بلندگوهای مسجد اقصى‏ از همان روز که اسرائیل این عنصر خبیث دست به کار این جنایت عظیم شده بود ، به صدا در می آمدند.


اکنون که مسلمانان انقلابى و شجاع فلسطین با همتى عالى و با آواى الهى از معراجگاه رسول(2) ختمى - صلى اللَّه علیه و آله و سلم - خروش بر آورده و مسلمانان را به قیام و وحدت دعوت نموده‏اند و در مقابل کفر جهانى نهضت نموده ‏اند ، با کدام عذر در مقابل خداوند قادر و وجدان بیدار انسانى مى‏توان در این امر اسلامى بى‏تفاوت بود؟


اکنون که خون جوانان‏عزیز فلسطین دیوارهاى مسجد قدس را رنگین کرده است و در مقابل مطالبه حق مشروعشان از مشتى دغل باز ، با مسلسل جواب شنیده‏اند ، براى مسلمانان غیرتمند عار نیست که به نداى مظلومانه آنان جواب ندهند و همدردى خود را با آنان اظهار نکنند؟ باشد که فریاد همدردى آنان دولتها را بیدار کند که از قدرت عظیم اسلامى استفاده کرده و دست امریکاى جهانخوار ، این جنایتکار تاریخ راکه از آن طرف دریاها به پشتیبانى ستمگران ، دست پلید اسرائیل را مى‏فشارد قطع کنند و خود و ملتهاى مظلوم جهان رانجات دهند.


امید است خداوند منّان بر بشر منّت فرموده و وعده قرآنى خود را هرچه زودتر انجاز(3) فرماید و مستضعفان جهان را بر مستکبران غلبه دهد ..


درود بر قدس و بر مسجداقصى‏. درود بر ملتهاى بپاخاسته در مقابل اسرائیل جنایتکار؛ ودرود بر مسلمانان و مستضعفان جهان ..


- روح اللَّه الموسوى الخمینى.



پیام حضرت امام خمینی (ره) به ملت فلسطین و امت اسلام  - 25 فروردین 1361






1- محل دید، منظره
2- مسجد الاقصى‏
3- محقق ساختن


منبع : صحیفه امام -  جلد 16 - صفحه 190 و 191

 


ارسال شده در توسط یک مسلمان