سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

انقلاب های مردمی و بیداری ( بعضی به نام دومینو می شناسند !) که به راه افتاده است و می رود تا معادلات منطقه ای و جهانی را تغییر بدهد...

این بار نوبت کدام دیکتاتور خواهد بود...؟؟



سقوط دیکتاتورها در برابر انقلاب های مردمی - dictasotrs against protesters and revolutions

ارسال شده در توسط یک مسلمان

می توان گفت اولین اعتراضات و موج بیداری اسلامی از سوی تونس و مردم آن برخاست.


شروع این خیزش و انقلاب مردم تونس از خود سوزی « محمد البوعزیزی » در تاریخ 17 دسامبر 2010 در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان شهرداری و نیروهای پلیس ، صورت پذیرفت.

چندین خود سوزی دیگر نیز پس از آن در اعتراض به شرایط موجود رخ داد و در پی آن نیروهای امنیتی تونس اعلام هشدار نمودند.


اعتراضات مردمی از منطقه « سیدی بوزید » شروع شد و پس از آن به تمام شهرهای تونس کشیده شد. این منطقه را می توان مهد انقلاب تونس دانست.


موج بیداری اسلامی در تونس ، انقلاب و تظاهرات در تونس - protests in tunisia , revolution in tunesia

ارتش رژیم اشغالگر قدس یک اتاق عملیات ویژه برای تحلیل اوضاع تونس تشکیل داده بود. زیرا می دانست که تب انقلاب به دیگر کشورهای عربی منتقل خواهد شد.

رژیم صهیونیستی از اینکه این تجربه ی بی سابقه در جهان عرب تکرار شود ، ترس و واهمه بسیاری خواهد داشت.

همچنین یک تحقیق صهیونیستی که توسط پژوهشکده مطالعات امنیتی ملی در دانشگاه تل آویو تهیه شد ، تاکید می کند که  " سقوط حاکم تونس با انتفاضه مردمی نه نظامی ، اقدامی بی سابقه در جهان عرب است."

این تحقیق درباره تکرار این تجربه در دیگر کشورهای عرب بویژه مصر و اردن هشدار داده است...

 

ادامه مطلب...

ارسال شده در توسط یک مسلمان
اخیرا شاهد تحولاتی در جهان اسلام هستیم که حاصل از بصیرت و بیداری مسلمانان ( که صاحبان اصلی کشورهای اسلامی هستند ) می باشد. بیداری و خروش مردم این کشورها آینده ی امیدوار کننده ای را در دنیای اسلام و بلکه در جهان رقم خواهد زد.


اما نکته ی حائز اهمیت در این میان مشخص بودن خواسته های مردم و همچنین وجود و یا عدم وجود مدیریت و رهبری در این اعتراضات گسترده می باشد.


به عنوان مثال یکی از دلایل عدم موفقیت گروههای مبارز فلسطینی در حدود 60 سال مبارزه را عدم وجود مدیریت و رهبری واحد می توان شمرد. و یا وجود رهبری و مدیریت در مبارزین لبنانی و حزب الله لبنان باعث دستیابی به پیروزی و موفقیت و قدرتمندی روز افزون در آنان گشته است.

همچنین عدم وجود خواسته های مشخص و یا خواسته های کم اهمیت از سوی مردم معترض ، موجب بازگشت همان وضعیت قبل ، اما در لباسی دیگر خواهد شد.


نکته ی مهم دیگری که نباید در این اعتراضات و یا انقلاب ها از آن غافل شد ، موج سواری دشمن و صحنه گردانان اصلی ( که همیشه غرب و به طور مشخص آمریکا ، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده اند ) است.


در واقعا دشمنان مسلمانان با قرار دادن دست نشانده های خود و ایجاد خفقان همواره اعتراضات را سرکوب می کنند ، اما وقتی این اوضاع تبدیل به اعتراض فراگیر و گسترده ی مردمی می شود و کاری هم از دولت ها و حکومت های دست نشانده بر نمی آید ،
مستکبرین و دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی آنها اقدام به موج سواری و استحاله ی این اعتراضات و انقلاب ها می نمایند و به اصطلاح انقلاب مردم را مصادره می کنند. ( می توان به وجود نفاق هم در موضوع توجه داشت)

در هر حال دشمنان اسلام به هیچ وجه از این بیداری و خروش امت مسلمان راضی نیستند و باید بدانیم از هیچ تلاشی برای به بن بست رساندن این اقدامات فرو گذاری نخواهند کرد.


اما مسلمانان باید بدانند که سرنوشت شان به دست خودشان است و باید آینده ی خود را ، خود به دست بگیرند و این امر مهم جز تلاش و همت بیش از پیش راهی ندارد.


در هر حال آینده ای روشن در انتظار مسلمین و جهان اسلام می باشد که در این بین مسلمانان دیگر کشورها باید حمایت مادی و معنوی خود را از آن نشان دهند.



به امید پیروزی نهایی مسلمین بر کفر و نفاق.


ارسال شده در توسط یک مسلمان
<      1   2