سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

به جرات می توان گفت که سفر دکتر احمدی نژاد به لبنان از مهمترین و به یاد ماندنی ترین سفرها بوده ، مهمترین به خاطر مسائل منطقه ای و فرا منطقه ای ؛ به یادماندنی ترین برای مردم و مسئولین لبنان ، تصاویری که موجود است خود گویای این مطلب می باشد.


اما عکسی که باید به عکاسش دست مریضاد گفت ، چرا که سوژه ی مهمی را به زیبایی به تصویر کشیده است :


دکتر احمدی نژاد در جنوب لبنان
[ عکس مربوط است به سخنرانی رییس جمهور در جنوب لبنان ]


پر واضح است که این استقبال نشان از عمق تاثیر انقلاب اسلامی ایران و همچنین عملکرد ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد ، بر مردم منطقه داشته است. که خب دلیل دشمنی ها هم همین جا مشخص می شود.

 

 

نوشته شده در : 27 مهر 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

با کمی گشت و گذار در اینترنت میشه به سادگی فهمید که این رویداد مهم با یک سکوت خبری تعمدی مواجه شده است.

قصد داشتم مطلبی در مورد سفر ریاست محترم جمهوری به لبنان بنویسم ، خواستم از منابع خارجی استفاده کنم ، اما با یک جستجو در اینترنت به این سکوت خبری برخوردم.

کافی است بخواهید مثل من ، عکسهایی از این سفر و از سایت های خارجی ببنید ، اما موتورهای جستجو از جمله مهمترین و پر کاربردترین آنها یعنی google  ، ظاهرا علاقه ای به این موضوع ندارند.


خودتان ببینید و قضاوت کنید :

حاصل جستجوی عبارت ahmadinejad in lebanon

حاصل جستجوی عبارت احمدی نجاد فی لبنان

حاصل جستجوی عبارت احمدی نژاد در لبنان


در اینکه تعداد زیادی از جستجوهایی که آورده میشوند بی ربط هستند که تردیدی نیست ،

اما فرض کنید که شما فردی هستید در یک کشور خارجی و قصد دارید از این رویداد کسب اطلاع کنید ،
به نظر شما رسانه ای بهتر از عکس و فیلم وجود دارد ؟

و به جایی بهتر از موتورهای جستجو نظیر گوگل مراجعه می کنید ؟؟


و این نشان از خشم ابر قدرت ها دارد و به سادگی از اینگونه عکس العمل ها می توان فهمید که آنها ، از این دست عملکرد ها ، که در راستای وحدت ، نزدیکی و افزایش قدرت مسمانان و جهان اسلام صورت می پذیرد ، ناراحت و عصبانی هستند....

 

 

نوشته شده در : 26 مهر 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

خاطره ی مقام معظم رهبری از حضرت امام (ره) ؛ بخشی از آن را در زیر بخوانید :


         «... در آن لحظاتی که امام(ره) ناراحتى قلبى پیدا کرده بودند، ایشان انتظار و آمادگى براى بروز احتمالى حادثه را داشتند، بنابراین مهمترین حرفى که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً مى‌باید در آن لحظه‌ى حساس به ما مى‌گفتند.

ایشان فرمودند: « قوى باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکى باشید، «اشدّاء على الکفّار رحماء بینهم» باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌کس نمى‌تواند به شما آسیبى برساند».

به نظر من، وصیت سى‌صفحه‌ای امام(ره) مى‌تواند در همین چند جمله خلاصه شود. »



آری ، اینست توصیه ی آن پیر سفر کرده و به گفته ی نایب بر حقش ، خلاصه ی وصیت سی صفحه ای ؛ پیامی به همه ی مسئولین و به همه ی امت اسلام.





متن کامل و منبع در اینجا


 

نوشته شده در : 1 شهریور 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

    مقام معظم رهیری
گم شده ای هست در این نصیحت همیشگیه راه بلد برای همه ی ما ؛ آیا آن را میابید ؟

گویی همه چیز در این جملات یکجا جمع شده است ؛ بخوانید و لذت ببرید  :




       « یاد خدا را همچون حرز سعادت، همواره با خود داشته و در دل حفظ کنید. تقوا و اجتناب از گناه، احساس مسؤولیت سیاسی و اجتماعی، کسب علم و آگاهی، آمادگی دائمی برای دفاع از انقلاب و اسلام، و رفتار انسانی و دلنشین با خانواده و معاشران، توصیه‌های همیشگی من است. »



آری امام ما ، درس زندگی میدهد ، نصیحتی برای همه ی سال های زندگی مان.

باشد از ما گوش جان سپردن به اشارت او.





دست خط معظم له
منبع


نوشته شده در : 31 مرداد 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان

امام موسی کاظم (سلام الله علیه و آله) فرمودند:

« مردی از قم ، مردم را به سوی خدا دعوت می کند افرادی گرد او جمع می شوند که قلب هایشان همچون پاره های آهن ستبر است ، بادهای تند حوادث آنان را نمی لرزاند ، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند ، اعتماد آن ها بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است. » (بحار الانوار ، جلد 60 ، صفحه 216)  (1)

« تقدیم به امید بخش مسلمین و مستضعفان جهان ، حضرت امام خمینی (ره) که به کل بشریت متعلق است ؛ و به شهدای گل گون کفن ؛ و آنانی که رهرو اویند و در راه اعتلای آرمان ها و اندیشه های خمینی کبیر همت گماشته و می گمارند ، به ویژه نایب بر حقش ، ولی امر مسلمین جهان ، حضرت امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) »

 

حضرت امام خمینی (ره) در فرانسه


هر ساله با فرا رسیدن 14 خرداد قلوب مسلمین و انسان های آزاده سراسر جهان ، بیش از پیش ، متوجه پیام آور امید و آزادی ، حضرت امام خمینی (ره) می گردد و شمار زیادی هم برای عرض ارادت و بیعتی دوباره با ایشان و نایب بر حقش ، ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) ، به سوی مرقد مطهر او سرازیر می گردند.

اما امسال سالروز ولادت آن عزیز و رحلتش در دو روز متوالی ، باعث گشته است که بیشتر متوجه حضرت امام (ره) ، اندیشه ها و آرمان های او شویم. آری آرمان ها ، اهداف و اندیشه هایی که هر روز فروزان تر و شکوفا تر می گردد.
وعلت آن اینست که امام و نهضت امام (ره) در قلب ها و اعماق جان سراسر انسان ها به ویژه آزادگان و مستضعفان جهان نفوذ کرده است و هر روز بیشتر و عمیق تر می گردد.

آری ، اندیشه ای که در قلب ها جای گرفت ، دیگر با تهاجم و تبلیغات سوء از میان نمی رود.

آری ، اینست تهاجم ما به دنیای ظلم و استکبار - اندیشه و راه حضرت امام (ره) - که البته جواب آن هم می تواند جنگ ها و فتنه ها و اشغالگری ها علیه جهان اسلام باشد که صد البته به دلایل گفته شده همگی ناکام و بی تأثیر خواهد بود.
چه بسا در ورای آن ، اندیشه ها و آرمان های حضرت امام (ره) بیشتر معرفی می گردد و انسان های بیشتری نیز با نهضت او آشنا می گردند.

برای مثال بعد از 11 سپتامبر 2001 پر فروش ترین کتاب آمریکا ، قرآن کریم بوده است. آری ، دشمنان اسلام می خواستند بدین وسیله نور اسلام را کم رنگ و اگر توانستند آن را خاموش کنند ؛ اما خداوند تبارک و تعالی مکرشان را به خودشان باز گرداند.

حال دشمنان و مستکبرین ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا نور خمینی کبیر (ره) و نهضت او را خاموش و آن را از بین ببرند.

اما باید بدانید و بدانند که خداوند قادر و جبار و واسطه ی فیض او یعنی حضرت ولی عصر (که سر و جان ما به فدایش) پشتیبان و یاور نهضت امام خمینی (ره) هستند. این است علت پیروزی روز افزون ما و شکست پی در پی دشمنان اسلام.

آری ، امام خمینی (ره) و نهضت جهانی او ، زمینه ساز ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (خداوند در ظهور پر برکتش تعجیل بفرماید) شده است و ما هم ان شاء الله تا پای جان این راه را ادامه می دهیم تا این پرچم را بدست صاحب اصلی آن بسپاریم. و ان شاء الله با یاری خداوند و به امید او ، این انقلاب به ظهور حضرت متصل می گردد. (الهی آمین)

 

حسن ختام این کلام جملاتی باشد از ولی امر مسلمین امام خامنه ای (که سایه ی او مستدام باد) :

« امام بزرگوار با این انقلاب، مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد.

امروز در کشورهاى بسیارى، اسلام آرزو و آرمان نسلهاى جوان و به پاخاسته و روشنفکر است. یک نمونه، فلسطین عزیز است.

سالها به نام فلسطین حرف زده شد و مبارزه گردید؛ اما ناکام و ناموفق. امروز ملت فلسطین، به نام اسلام مبارزه و مقاومت می کند؛ لذا مبارزه از شکل سازمانها و گروهها و شخصیتها و سردمدارها، به میان توده‏ ی مردم کشیده شده است.

چنین مبارزه یى، هرگز ناکام نخواهد شد. مبارزه‏ ی مردمى اگر باقى بماند، بی شک در نهایت به پیروزى خواهد رسید.

این، به برکت اسلامى بود که امام نام آن را زنده کرد و وجدان اسلامى را در مسلمین بیدار نمود...

...امروز در کشورهاى اسلامى شمال آفریقا، گروههایى به نام اسلام و با هدف ایجاد حکومت و نظام اسلامى مبارزه می کنند؛ پیشرفت هم کرده‏اند.

قبل از نهضت امام بزرگوار ما، چه کسى چنین چیزى را حتى به خاطر می گذرانید؟

در شرق و غرب جهان اسلام، مسلمانان بیدار شده اند. اقلیتهاى مسلمان در کشورهاى اروپایى و غیر اروپایىِ داراى حاکمیت کفر و الحاد، احساس شخصیت می کنند.

هویت و شخصیت اسلامى، در میان مسلمانان زنده شد.

این، به برکت امام و حرکت عظیم امام بود. »  (2)

 

 

 


1- از مقدمه ی کتاب عصر امام خمینی (قدس سره) - میراحمدرضا حاجتی
2- سایت دفتر مقام معظم رهبری

 

نوشته شده در : 14 خرداد 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان
<      1   2   3   4      >