سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

پیام امام خمینی (ره) به ملت ایران به مناسبت برگزارى رفراندم و اعلام جمهورى اسلامى ایران :



بسم اللَّه الرحمن الرحیم.

وَ نُریدْ انْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِى الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّةً.
وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ  (1) صَدَقَ اللَّه‏ الْعَظیمْ.


من به ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ شاهنشاهى ، که با استکبار خود آنان را خفیف (2) شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند ، صمیمانه تبریک میگویم.

خداوند تعالى بر ما منت نهاد و رژیم استکباری را با دست تواناى خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشواى ملتهاى مستضعف نمود ، و با برقرارى جمهورى اسلامى ، وراثت حقه را بدانان ارزانى داشت.

من در این روز مبارک ، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ، جمهورى اسلامى ایران را اعلام میکنم.

به دنیا اعلام میکنم که در تاریخ ایران چنین رفراندمى سابقه ندارد ، که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوقها هجوم آورده و رأى مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتى را براى همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند.

من از این همبستگى بیمانند که جز مشتى ماجراجو و بیخبر از خدا، همه و همه به نداى آسمانى وَ اْعتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً (3) لبیک گفتند ، و با تقریباً اتفاق آرا به جمهورى اسلامی رأى مثبت دادند و رشد سیاسى و اجتماعى خود را به شرق و غرب ثابت کردند ، تقدیر میکنم.

مبارک باد بر شما روزى که پس از شهادت جوانان برومند و داغ دل مادران و پدران و رنجهاى طاقت فرسا ، دشمن غول صفت و فرعون زمان را از پاى درآوردید ، و با رأى قاطع به جمهورى اسلامى ، حکومت عدل الهى را اعلام نمودید. حکومتى که در آن ، جمیع اقشار ملت با یک چشم دیده میشوند و نور عدالت الهى بر همه و همه به یک طور مى‏تابد ، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان میبارد.

مبارک باد شما را چنین حکومتى که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و ترک و فارس و لر و کرد و بلوچ مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برترى و به اخلاق فاضله و اعمال صالحه است.

مبارک باد بر شما روزى که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود میرسند ، فرقى بین زن و مرد و اقلیتهاى مذهبى و دیگران در اجراى عدالت نیست. طاغوت دفن شد و طغیان و سرکشى به دنبال او دفن مى‏شود، و کشور از چنگال دشمنهاى داخلى و خارجى و چپاولگران و غارت پیشگان نجات یافت.

 اینک شما ملت شجاع، پاسداران جمهورى اسلامى هستید.

اینک شما هستید که باید این ارث الهى را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید و نگذارید بقایاى رژیم متعفن (4) که در کمین نشسته‏اند و طرفداران دزدان بین المللى و نفتخواران مفتخوار در بین صفوف فشرده شما رخنه کنند.


اینک شمایید که باید مقدرات خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهى که مظهر آن جماعت است ، قدمهاى بعدى را بردارید ، و با فرستادن طبقه فاضله و امناى خود در مجلس مؤسسان ، قانون اساسى جمهورى اسلامى را به تصویب برسانید ، و همان طور که با عشق و علاقه به جمهورى اسلامى رأى دادید ، به امناى امت رأى دهید تا مجالى براى بداندیشان نماند.

صبحگاه 12 فروردین- که روز نخستین حکومت الله است- از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملى ماست.

ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.

روزى که کنگره‏ هاى قصر 2500 سال حکومت طاغوتى فرو ریخت ، و سلطه شیطانى براى همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جاى آن نشست.

هان! اى ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید ، این حق را عزیز بشمرید و از آن پاسدارى کنید ، و در تحت لواى اسلام و پرچم قرآن ، عدالت الهى را با پشتیبانى خود اجرا نمایید.

من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است ، این چند روز آخر عمر را میگذرانم ، و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و جمهورى اسلامى پاسدارى کنند.


من از دولتها میخواهم که بدون وحشت از غرب و شرق ، با استقلال فکر و اراده ، باقیمانده رژیم طاغوتى را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازى کنند ، و فرهنگ و دادگسترى و سایر وزارتخانه‏ها و ادارات که با فرم غربى و غربزدگى بپا شده است به شکل اسلامى متحول کنند، و به دنیا عدالت اجتماعى و استقلال فرهنگى و اقتصادى و سیاسى را نشان دهند.

از خداوند تعالى عظمت و استقلال کشور و امت اسلامى را خواستارم.


والسلام علیکم و رحمة الله.

روح الله الموسوى الخمینى.




صحیفه امام - جلد 6 - صفحه 453 و 454





 (1)- سوره قصص ، آیه 5 : « و ما بر آن هستیم که بر مستضعفان ‏روى زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان سازیم و وارثان گردانیم. »
 (2)- سبک ، بى ارزش.
 (3)- سوره آل عمران ، آیه  103: « و همگى به رشته خدا چنگ بزنید. »
 (4)- بدبو ، گندیده.

 


ارسال شده در توسط یک مسلمان