سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

در سالهای طولانی ، تبلیغات دامنه دار دولتهای شرق و غرب موجب این شد که ملتهای مُسلِم از آنان بازی بخورند و گمان کنند که ترقیات این کشورهای ضعیف در گرایش به یکی از این دو ابرقدرت است ؛

لکن به هر طرف که تمایل پیدا کردند بعد از مدتی فهمیدند که آنها جز اسیر کردن اینها و بردن خزاین و غارت کردن مخازن آنها کار دیگری نمی کنند.


در عصر ما ، ملت ما یافت که شاه به واسطه ی پیوندی که با غرب ، مخصوصاً با آمریکا دارد و همین طور با شرق ، تمام مخازن ما را به باد داده است بلکه نیروهای انسانی ما را نیز به هدر داده است ؛ و فهمیدند جنایات فوق العاده ای که مرتکب می شود به واسطه ی پیوندی است که شاه با ابر قدرتها دارد.


از این جهت ملت ما به پاخاست و سایر ممالک ، از جمله ممالک اسلامی نیز به این حقیقت تلخ توجه پیدا کردند و با مطالعه ی تاریخشان درک کردند که تمام گرفتاریهایی که ملتها پیدا کردند از دست این ابرقدرتها است ؛ ناچار از آن ابرقدرتها رویگردان شده اند.


و اسلام که تمام آرزوهای بشر را به طور شایسته در دسترس آنها خواهد گذاشت و می گذارد و قوانین اسلام ، چه قوانین اقتصادی و سیاسی و چه قوانین فرهنگی و معنوی آن ، قوانین غنی ای است که هر کس به آنها توجه پیدا کند ناچار به اسلام گرایش پیدا خواهد کرد.


و مسلمین بعد از سالهای طولانی ای که که در غفلت بودند حالا مقداری رو به بیداری گذاشتند و مقداری توجه به اسلام پیدا کردند و امید این هست که توجه آنها به اسلام بیشتر بشود و اسلام را آنطور که هست بشناسند و در صورت شناخت صحیح ، گرایشات آنان به شرق و غرب بکلی منقطع خواهد شد و برای پیاده کردن احکام اسلام جانفشانی خواهند نمود. (1)







1-  تبیان دفتر نوزدهم  ( جهان اسلام از دیدگاه امام خمینی (ره) ) -  1357/10/19


ارسال شده در توسط یک مسلمان