سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

« انگلیس حساب های بانکی شبکه پرس تی وی (Press TV) در لندن را مسدود کرد. » شبکه پرس تی وی Press TV

محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیما در گفت و گو با خبر گزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ، بستن حساب های پرس تی وی در کشور انگلیس را غیرقانونی اعلام کرد و گفت : پرس تی وی (Press TV) شرکتی است در لندن که بر اساس قوانین انگلیس به ثبت رسیده است و مطابق قانون آن کشور فعالیت رسانه ای می کند و بانک ها حق ندارند حساب بانکی رسانه ای را که براساس قانون آن کشور عمل می کند، بدون دلیل ببندند.

مقامات امنیتی انگلیس قبلا اشاره کرده بودند که باید کاری کنیم که فعالیت های پرس تی وی (Press TV) در لندن تعطیل شود

مسئولان این بانک ها در هیچ موردی پاسخ رسمی نداده اند ، فقط به طور غیر مستقیم دلیل این اقدام را اینگونه اعلام کرده اند که : از بالا فشار آوردند.

کشورهای غربی و به ویژه انگلیس اقدامات خلاف قانون خود را عموما از طریق اهرم های اقتصادی و بانکی پیگیری می کنند و تاکنون در چند مورد بعضی از حساب های مربوط به این شبکه را در بانک های مختلف تعطیل کرده اند. (1)


ظاهرا این اقدامات در راستای پوشش خبری شبکه Press TV از تظاهرات گسترده دانشجویان انگلیس در اعتراض به افزایش شهریه ی دانشگاهها و کاهش بودجه تحصیلی ، صورت پذیرفته است.


پوشش خبری شبکه پرس تی وی Press TV


این اعتراضات از حیث گستردگی ، یادآور تظاهرات گسترده دهه 1980 علیه سیاست‌های مارگارت تاچر نخست وزیر وقت این کشور است. (2)



همچنین در اقدام دیگری ، هنگام ارسال گزارش زنده ی شبکه Press TV  در جریان اعتراضات دانشجویان انگلیس ، حسن غنی خبرنگار و ادم اپستل تصویر بردار این شبکه ، با چکش (!) زخمی و مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند.

دوربین چند هزار پوندی ( چند میلیون تومانی) این شبکه نیز دچار آسیب های جدی گردید.

اعضای گروه خبری پرس ‌تی وی بر این باور هستند که این افراد وابسته به پلیس انگلیس بودند زیرا به دانشجویان نیز حمله می کردند ، اما نیروهای پلیس با آنان کاری نداشتند.


عملکرد این افراد ناشناس گویای اینست که آنان از سوی پلیس انگلیس حمایت و هدایت می شده اند...



تظاهرات دانشجویان در انگلیس



و باز هم نمونه ی دیگری از حقوق بشر و دموکراسی غربی !







1-  خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

2-  شبکه Press TV
 
3-  شبکه العالم

4- شبکه Press TV


ارسال شده در توسط یک مسلمان