سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهان اسلام

رژیم صهیونیستی از سفر دهها نفر از خانواده های اسرای فلسطینی به عربستان جهت ادای مناسک حج ممانعت کرد.

وزیر امور اسرای فلسطینی تشکیلات خود گردان فلسطین " عیسی قراقع " گفت :

طی روز های گذشته ، رژیم صهیونیستی از سفر دهها تن از خانواده های اسرای فلسطینی از طریق پل « ملک حسین » میان فلسطین و اردن به عربستان ، برای ادای مناسک حج ، ممانعت کرد.

رژیم صهیونیستی از سفر 32 فلسطینی که از بستگان اسرای فلسطینی و تعدادی از آنان نیز از اسرای آزاده بوده اند ، به عربستان جهت حضور در موسم حج جلوگیری نمود.

این وزیر تشکیلات خود گردان همچنین اشاره کرده است که این مخالفت ها با وجود هماهنگی های از قبل صورت گرفته با این رژیم صورت گرفته و تلاش ها در راستای لغو این ممنوعیت ، به نتیجه نرسیده است.


تا کنون 700 تن از بستگان و اعضای خانواده های اسرای فلسطینی که بیش از 15 سال در زندانهای رژیم اشغالگر قدس به سر می بردند ، برای ادای مناسک حج از کرانه ی باختری و قدس اشغالی 1948  به عربستان عزیمت نموده اند.

قبلا 200 تن از این فلسطینیان به خاطر دلایل واهی و ناشناخته ی رژیم صهیونیستی از این سفر منع شده بودند که با پیگیری های وزارت اسرای فلسطینی ، این ممنوعیت بر طرف گردیده است ؛  اما ممنوعیت از سفر برای این 32 فلسطینی همچنان باقی است. (1)




این اقدامات رژیم صهیونیستی در این برهه و در روند مذاکرات سازش کاملا معنا دار و مغرضانه می باشد.

هر چند مردم فلسطین ، دولت قانونی آنان و جنبش ها و گروههایی که برای آزادی فلسطین تلاش می کنند ، بارها گفته اند که این تحرکات بی فایده بوده.

چه خوب بود که این رفتارهای و به واقع این عکس العمل های رژیم صهیونیستی را ، سران عرب و گروههای سازشگر فلسطینی به درستی می دیدند و تحلیل صحیحی از آن می نمومدند...








1- منبع  [ با کمی تغییر ]

 

 

نوشته شده در : 30 آبان 1389


ارسال شده در توسط یک مسلمان